جدیدترین‌ها

پایتون آموزش پایتون مقدماتی 3

اطلاعات موضوع

درباره موضوع در تاریخ, در دسته زبان برنامه نویسی Python ایجاد شده و آغاز کننده آن Saeed73می باشد و موضوع آن: آموزش پایتون مقدماتی 3 است. این موضوع تا کنون 174 بازدید کننده و, 3 پاسخ داشته و 5 بار پسندیده شده...
نام دسته زبان برنامه نویسی Python
نام موضوع آموزش پایتون مقدماتی 3
آغاز کننده موضوع Saeed73
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
پسندها
آخرین ارسال توسط abass

Saeed73

کاربر سایت
2021/06/16
17
46
13
سلامی دوباره به عاشقان برنامه نویسی

در خدمت شما هستم با آموزش مقدماتی پایتون . در این آموزش

راجع به کتابخانه پایتون ، عملگرها ، انواع داده ها و رشته ها و

متغیر راجع بش صحبت میشه .

هر وقتی که در برنامه مون با یه مجموعه کار داشته باشیم . از

کتابخانه پایتون میتونیم استفاده کنیم . به عنوان مثال ما

میخواهیم یه یکی از اشکال هندسی رو تو خروجی شکلش ببینیم

مثل مثلث ، دایره ، لوزی ، مستطیل .... . برای استفاده از این

کار میایم از کد زیر استفاده میکنیم .

کد:
لطفا گزینه ورود یا ثبت‌نام را انتخاب کنید تا کدها برای شما قابل نمایش شوند

میتونین کدش بزنین و بقیه دستورات مربوطه رو بهش اضافه

کنین . از طرفیم با دکمه f1 میتونین مجموعه از کتابخانه که

خیلی زیادن تو پایتون مشاهده و تو بخش سرچ ، کلمه turtle

که تایپ کنید . لیست خیلی زیادی رو مشاهده میکنین .

Screenshot_------_com.android.chrome.jpg


این لیست بخوابم با یه نمونه کد جلو بریم .

لطفا گزینه ورود یا ثبت‌نام را انتخاب کنید تا کدها برای شما قابل نمایش شوند

این کد رسم یک دایره هست.

30 اندازه شعاع دایره
۳۶۰ اندازه کمان
شما میتونید با متغیر a که تعریف شده . زیرش با همین متغیر

موقعیتش ، تنظیم ، کنترل ، حالت رسم ، رنگ و ظاهرش و ‌....

میتوانید تعیین کنین .

از این بحث یکم عبور کنیم . بریم سراغ عملگر ، انواع داده و

رشته .

کد:
لطفا گزینه ورود یا ثبت‌نام را انتخاب کنید تا کدها برای شما قابل نمایش شوند

تو همین یه تیکه کد بخوام بحث کنیم

a یک متغیره . مکانی در حافظه که داخلش نام ، نوع ، مقدار و

آدرس قرار میگیره . نام که همون رشته هست . هر رشته

هم داخل کوتیشن ("") قرار میگیره . مثل "ali" .

نوع یا انواع داده که شامل int , float , bool , string ,

numbers .... مثل int = 18


( + ، = ) هم خودشون جز عملگرها حساب میشوند

( / ) این عمگر تقسیم هست

( * ) این عملگر ضرب هست

( % ) این عملگر باقیمانده محسوب میشه

و راجع بقیه عملگرهای دیگر در طی آموزش های آینده مورد

بحث حتما قرار میگیره .


آدرس متغیر هم با دادن نوع ، مقدار و رشته در خودش ذخیره

می‌کنه . آدرس متغیر در جلسات آینده انشالله با آموزش هایی

که داده میشه ، بیشتر متوجهش خواهید شد .


یه بخشی هم اگه بخوام اضافه کنم که این برای هر کسی که

هه دلش بخواد ‌‌دلبخواهی هست . یعنی اگه بخواین میتونین

انجامش بدین اونم واسه یادگیری و تمرین هست که بتونین

به کد زدن عادت کنین و با روال برنامه نویسی بیشتر آشنا بشین


تمرین ۱

شکل یک لوزی را در بیاورید .

تمرین ۲

برنامه ای بنویسید که آرم المپیک را رسم یا درست کند .

تمرین ۳

برنامه ای بنویسید که میانگین دو سن مثلا علی و حسن را در

خروجی چاپ بکند .

مثلا علی ۱۸ سالشه ، حسن ۲۰ سال . این تا دو عدد جمع بشه
تقسیم بر دو بشه .


خسته نباشید . امیدوارم که این آموزش براتون مفید واقع شده

باشه و یاد گرفته باشین .

در پناه حق
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا پایین