خودرو روش تعويض و مسير تسمه دينام در خودروهاي پيكان و ROA

اطلاعات موضوع

درباره موضوع در تاریخ, در دسته مسائل فنی ایجاد شده و آغاز کننده آن practicalsoftمی باشد و موضوع آن: روش تعويض و مسير تسمه دينام در خودروهاي پيكان و ROA است. این موضوع تا کنون 3,797 بازدید کننده و, 0 پاسخ داشته و 0 بار پسندیده شده...
نام دسته مسائل فنی
نام موضوع روش تعويض و مسير تسمه دينام در خودروهاي پيكان و ROA
آغاز کننده موضوع practicalsoft
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
پسندها
آخرین ارسال توسط PracticalSoft
تاریخ ثبت‌نام
Jun 6, 2020
نوشته‌ها
11,347
پسندها
3,979
روش تعويض و مسير تسمه دينام در خودروهاي پيكان و ROA:

با آچار13 پيچ تنظيم دينام را شل كرده و دينام را به سمت بالا حركت مي دهيم تا
تسمه دينام آزاد شود سپس تسمه جديد را روي پولي هاي ميل لنگ و واتر پمپ و
دينام جا انداخته و دينام را به سمت پايين حركت مي دهيم تا جائي كه تسمه به اندازه
كافي سفت شود (مقدار سفت كردن تسمه بايد طوري باشد كه وقتي روي قسمت خالي
تسمه فشار مي آوريم حدوداً يك سانتي متر با فشار دست بالا و پايين شود)
ترتيب پولي هاي تسمه دينام: ميل لنگ – دينام – واتر پمپ – ميل لنگ
تذكر: سفت كردن بيش از حد تسمه دينام باعث خرابي بلبرينگ دينام و واترپمپ
مي شود .
سايز تسمه دينام پيكان و ROA : 835 × 905
جهت تعويض تسمه هيدروليك و كولر ابتدا بايد تسمه دينام را باز كرده سپس پيچ
مركز غلتك تسمه سفت كن را با آچار 14 شل مي كنيم بعد پيچ رگلاژ تسمه سفت كن
كه سر آن به طرف سيني زير موتور است را با آچار 10 سفت مي كنيم تا تسمه سفت كن
به سمت پايين حركت كند و تسمه هيدروليك وكولر شل شود سپس تسمه جديد را
جايگزين كرده و عكس همين عمليات را جهت سفت كردن آن انجام مي دهيم .
ترتيب پولي هاي تسمه هيدرو ليك وكولر RD و ROA :ميل لنگ – هرزگرد تسمه سفت
كن – كمپرسور كولر – هرزگرد ثابت – هيدروليك – ميل لنگ
نكته: در خودروي ROA سال غلتك هرزگرد ثابت تسمه هيدروليك و كولر حذف شده
بنابراين سايز تسمه هيدروليك و كولر آن از خودروي RD كوچكتر شده است .


سايز تسمه هيدروليك و كولرROA يا RD
4PK 1335 (ROA)
4PK 1420 (RD)

لطفا گزینه ورود یا ثبت‌نام را انتخاب کنید تا پیوندها برای شما قابل نمایش شوند
 

بالا