خودرو کلید سه کاره کولر چیست

اطلاعات موضوع

درباره موضوع در تاریخ, در دسته مسائل فنی ایجاد شده و آغاز کننده آن abassمی باشد و موضوع آن: کلید سه کاره کولر چیست است. این موضوع تا کنون 122 بازدید کننده و, 0 پاسخ داشته و 2 بار پسندیده شده...
نام دسته مسائل فنی
نام موضوع کلید سه کاره کولر چیست
آغاز کننده موضوع abass
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
122
پسندها
2
آخرین ارسال توسط abass

abass

کاربر فعال
عضو افتخاری گروه موبایل وتبلت
عضو افتخاری گروه کامپیوتر
عضو افتخاری گروه برنامه نویسی
عضو افتخاری گروه الکترونیک
Jun 7, 2020
436
689
کلید سه کاره کولر چیست

این سوییچ که در اصل یک سنسور فشار است و به صورت زیر عمل میکند

۱ فشای گاز کولر زیر ۲/۵ بار باشد سوییچ هیچ عملی از خود نشان نمی دهد و در این حالت فن ها در دور کند میچرخند و کمپرسور ازاد.

۲- فشار گاز بیش از ۲/۵ بار . در این حالت کلید کنتاکت میکند و پایه ۱ و۲را اتصال میدهد و برق به کلاچ کمپرسور ارسال شده و کمپرسور در گیر میشود( کولر روشن)

۳- فشار گاز کولر بالای ۱۷ بار . در این حالت فن ها دور تند میچرخند و کمپرسور هم درگیر( کولر روشن) به این صورت که با بالا رفتن فشار سوییچ پایه ۳ را به پایه ۴ وصل میکند که باعث میشود فن ها به دور تند بروند

۴- فشار گاز بالی ۲۳ بار. در این حالت فن ها در دور تند میچرخند و کمپرسور ازاد . به این صورت که با افزایش فشار پایه یک سویچ از پایه دو جدا شده و برق بوبیین کلاچ قطع میشود.

نتیجه : سویچ سه مر حله ای دارای دوکنتاکت داخلی میباشد و چهار کار انجام میدهد.این سوییچ که در اصل یک سنسور فشار است و به صورت زیر عمل میکند

۱ فشای گاز کولر زیر ۲/۵ بار باشد سوییچ هیچ عملی از خود نشان نمی دهد و در این حالت فن ها در دور کند میچرخند و کمپرسور ازاد.

۲- فشار گاز بیش از ۲/۵ بار . در این حالت کلید کنتاکت میکند و پایه ۱ و۲را اتصال میدهد و برق به کلاچ کمپرسور ارسال شده و کمپرسور در گیر میشود( کولر روشن)

۳- فشار گاز کولر بالای ۱۷ بار . در این حالت فن ها دور تند میچرخند و کمپرسور هم درگیر( کولر روشن) به این صورت که با بالا رفتن فشار سوییچ پایه ۳ را به پایه ۴ وصل میکند که باعث میشود فن ها به دور تند بروند

۴- فشار گاز بالی ۲۳ بار. در این حالت فن ها در دور تند میچرخند و کمپرسور ازاد . به این صورت که با افزایش فشار پایه یک سویچ از پایه دو جدا شده و برق بوبیین کلاچ قطع میشود.

نتیجه : سویچ سه مر حله ای دارای دوکنتاکت داخلی میباشد و چهار کار انجام میدهد.این سوییچ که در اصل یک سنسور فشار است و به صورت زیر عمل میکند

۱ فشای گاز کولر زیر ۲/۵ بار باشد سوییچ هیچ عملی از خود نشان نمی دهد و در این حالت فن ها در دور کند میچرخند و کمپرسور ازاد.

۲- فشار گاز بیش از ۲/۵ بار . در این حالت کلید کنتاکت میکند و پایه ۱ و۲را اتصال میدهد و برق به کلاچ کمپرسور ارسال شده و کمپرسور در گیر میشود( کولر روشن)

۳- فشار گاز کولر بالای ۱۷ بار . در این حالت فن ها دور تند میچرخند و کمپرسور هم درگیر( کولر روشن) به این صورت که با بالا رفتن فشار سوییچ پایه ۳ را به پایه ۴ وصل میکند که باعث میشود فن ها به دور تند بروند

۴- فشار گاز بالی ۲۳ بار. در این حالت فن ها در دور تند میچرخند و کمپرسور ازاد . به این صورت که با افزایش فشار پایه یک سویچ از پایه دو جدا شده و برق بوبیین کلاچ قطع میشود.

نتیجه : سویچ سه مر حله ای دارای دوکنتاکت داخلی میباشد و چهار کار انجام میدهد.این سوییچ که در اصل یک سنسور فشار است و به صورت زیر عمل میکند

۱ فشای گاز کولر زیر ۲/۵ بار باشد سوییچ هیچ عملی از خود نشان نمی دهد و در این حالت فن ها در دور کند میچرخند و کمپرسور ازاد.

۲- فشار گاز بیش از ۲/۵ بار . در این حالت کلید کنتاکت میکند و پایه ۱ و۲را اتصال میدهد و برق به کلاچ کمپرسور ارسال شده و کمپرسور در گیر میشود( کولر روشن)

۳- فشار گاز کولر بالای ۱۷ بار . در این حالت فن ها دور تند میچرخند و کمپرسور هم درگیر( کولر روشن) به این صورت که با بالا رفتن فشار سوییچ پایه ۳ را به پایه ۴ وصل میکند که باعث میشود فن ها به دور تند بروند

۴- فشار گاز بالی ۲۳ بار. در این حالت فن ها در دور تند میچرخند و کمپرسور ازاد . به این صورت که با افزایش فشار پایه یک سویچ از پایه دو جدا شده و برق بوبیین کلاچ قطع میشود.
نتیجه : سویچ سه مر حله ای دارای دوکنتاکت داخلی میباشد و چهار کار انجام میدهد.
 

عقب
بالا