SONIC
مدیر بخش برق و الکترونیک (SONIC)
پرسنل مدیریت
مدیر انجمن
عضو افتخاری گروه الکترونیک
استاد و مشاور الکترونیک
به شدت دوست داشتنی
مدیر انجمن
- تاریخ ثبتنام
- Oct 14, 2021
- نوشتهها
- 1,838
- پسندها
- 4,235
بنام ایزد پاک
پنج رکن اساسی بازاریابی
پنج رکن اساسی بازاریابی
از صاحبان مشاغل کوچکی که با آنها کار می کنم پرسیدم: "آیا برنامه بازاریابی دارید؟" یا "در چه نوع فعالیت های بازاریابی شرکت می کنید؟" پاسخ های متنوعی می شنیدم. در حالی که برخی افراد حرف های معمولی می گفتند، برخی هم با صدای بلند یا لحن تمسخر آمیزی می گویند: «من از بازاریابی متنفرم. کمترین بخش کار من این است و .......
پس از سال ها مشاهده این نوع واکنش ها و یادگیری اندکی در مورد بازاریابی مدرن، الان می توانم متوجه بشوم که چرا صاحبان مشاغل سنتی از این کار اجتناب می کنند. هر کسب و کاری مجبور است برای بقا و رقابت در بازار همیشه در حال تغییر و ارتقا باشد. آیا عالی نخواهد بود اگر به عنوان یک صاحب کسب و کار معقول، بازاریابی را نه به عنوان یک دردسر، بلکه به عنوان فرصتی عالی برای ابراز علاقه خود به کسب و کارتان در نظر بگیرید؟ البته نمیخواهم بگویم که «همه میتوانند» چنین حرفهای هیجانانگیز و دائماً در حال تکامل را انجام دهند. اما من فکر میکنم معمای بازاریابی را میتوان حداقل کمی روشن کرد. من معتقدم هر کسی می تواند یک بازاریاب موثر و پرشور باشد.
بیایید با توضیح برخی از اسرار بازاریابی شروع کنیم. من قبلاً معتقد بودم که بازاریابی شغل پیچیده ای است که برای "درست کردن" آن باید به یک حرفه ای مبلغ زیادی پرداخت کرد. احساس میکردم باید مردم را با استفاده از تاکتیکهایی متقاعد کنم که فشار بالایی دارند یا با ارزشهای من همسو نیستند. طبیعتاً من بازاریابی را در انتهای لیست خود قرار دادم. آیا در لیست شما هم آخرین است؟
بگذارید به شما بگویم چه چیزهایی یاد گرفتم و چگونه راه حلی پیدا کردم. در ساده ترین تعریف، بازاریابی ایجاد روابط است. این فرصت را به شما می دهد تا به مردم (مشتریان خود) بگویید که چه کاری انجام می دهید و آنها را بارها و بارها با محصول خود مقایسه می کنید. همانطور که مایکل پولاک، استاد بازاریابی می گوید، "بازاریابی را فراموش کنید، به مکالمات فکر کنید." آسان؛ تنها کاری که باید انجام دهم این است که خودم را در موقعیتی قرار دهم و راه هایی برای هدایت مردم به سمت آنچه دوست دارم پیدا کنم. تحول کامل شد!
"5 مورد ضروری بازاریابی" را که من را از یک فرد "فراری" به "جنگجو" تبدیل کرده است :
1 - مشتریان خود را تعریف کنید با چه کسانی می خواهید رابطه برقرار کنید؟ با شناسایی افرادی که به طور خاص محصولات شما را خریداری می کنند شروع کنید و روی آنها تمرکز کنید. در "گفتگوی بازاریابی" به این بازار هدف شما گفته می شود. تعیین بازار هدف بسیار مهم است. زیرا زمان و پول خود را به طور تصادفی برای پیام رسانی و تعامل با افرادی که خرید نمی کنند تلف نمی کنید. برخی از معیارهایی که می توانید برای تعریف مشتریان ایده آل خود از آنها استفاده کنید عبارتند از: سن، شغل، جنسیت، سطح تحصیلات، درآمد، نژاد، موقعیت مکانی، نیازهای روانی (عصبانیت، اطمینان خاطر، احساس چالش و غیره)، علایق شخصی (خود را وقف خود کنید). به رشد شخصی، دیوانه خواندن، داشتن تمایلات معنوی و غیره) و ویژگی های روانشناختی (آنچه فکر می کنند، جهان بینی آنها چیست، ارزش هایشان و غیره). نمایه ای از مشتری کامل خود ایجاد کنید.
2 - خودتان را نشان دهید در حالی که موقعیت مکانی در املاک و مستغلات مهم است، تبلیغات در بازاریابی ضروری است. راه هایی بیابید که به طور منظم و مداوم خود را در مقابل مشتریان خود قرار دهید. دیده شدن فرصت ایجاد می کند. برای اینکه پیام شما دائمی باشد، باید حداقل 7 بار در مقابل مشتری خود ظاهر شوید. دیده شدن نیز باعث ایجاد اعتماد می شود. روابط بر اساس اعتماد ساخته می شود. هر چه فرصت های بیشتری برای نشان دادن قابل اعتماد بودن خود داشته باشید، احتمال خرید مشتری از شما بیشتر می شود.
3 - موقعیت خود را در نظر بگیرید چه نوع جایگاهی در ذهن مشتری خود دارید؟ موقعیت یابی در مورد تبدیل شدن به "عادت" مشتریان شما در مورد محصول شماست. به عنوان مثال، فروشگاه دلار به عنوان اولین مکانی است که وقتی می خواهید یک محصول را ارزان بخرید، به ذهنتان خطور می کند. پیام بازاریابی شما باید واضح، هدفمند، سازگار و طراحی شده باشد تا شما را در خط مقدم ذهن مشتریان قرار دهد.
4 - به عنوان یک متخصص شناخته شده در زمینه خود شناخته شوید، شرکت های بیشتری وجود دارند که برای جلب توجه مشتریان شما رقابت می کنند. سعی کنید اولین شرکتی باشید که به ذهن مشتریانتان می رسد. اطمینان حاصل کنید که به دلیل روابط مثبت و قابل اعتمادی که ایجاد می کنید در ذهن مشتریان خود باقی می مانند.
5 - ارزیابی کنید چه چیزی کار می کند و چه چیزی مناسب نیست و انطباق دهید شکی نیست که هر تلاش بازاریابی نیاز به زمان و ثبات برای ایجاد نتایج دارد. هنوز تسلیم نشو در عین حال، بازاریابی فرآیند یادگیری است که چه چیزی برای شما و کسب و کار شما مفید است. اجازه ندهید طرح بازاریابی شما کهنه شود. به یاد داشته باشید، بازاریابی در مورد ایجاد روابط و ایجاد فرصت هایی برای برقراری ارتباط با علاقه ای است که نسبت به محصول یا خدمات خود احساس می کنید.
برنامه ریزی کنید و به آن پایبند باشید. ایجاد یک برنامه بازاریابی ساده میتواند به آسانی تصمیمگیری شود که میخواهید پیامهایتان به چه افرادی دسترسی داشته باشند و تعیین بهترین ابزار برای استفاده. اگر از شرایط بازاریابی پیروی کنید، می توانید یک برنامه بازاریابی ایجاد کنید. به همین راحتی!
اجازه دهید شما را با این سوالات ترک کنم: چرا در این تجارت هستید؟ چه چیزی را در مورد محصول یا خدمات خود دوست دارید؟ آیا وقتی در اوج کار خود هستید و بهترین های خود را به جهان ارائه می دهید، الهام می گیرد؟ بنابراین، بیرون بروید و به دنبال راه هایی برای انجام کارهای بیشتر باشید. بازاریابی یعنی همین. آیا تحول را احساس می کنید؟
این زندگی شماست... با تمام وجود زندگی کنید!
فروردین 1403 SONIC
موفق باشید.