کنترل دستگاه ها از طریق شبکه

کنترل دستگاه ها از طریق شبکه 2022-03-17

دسترسی دریافت را ندارید
banner2.jpg

گاهی اوقات نیاز به کنترل از راه دور دستگاه های الکتریکی از طریق شبکه محلی یا اینترنت وجود دارد. آنجاست که این مدار می آید تا آن نیاز را پوشش دهد. این مدار در ابتدا برای روشن یا خاموش کردن سیستم گرمایش مرکزی ساختمان از راه دور طراحی شده بود و به طور همزمان مقادیر دما و رطوبت اتاقی که این مدار در آن نصب شده است را ارائه می دهد.

البته می توان از آن در بسیاری از برنامه ها مانند راه اندازی مجدد کامپیوتر از راه دور، پمپ های آب الکتریکی، کنترل روشنایی و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

علاوه بر این، مدار دارای یک سوئیچ فیدبک است که با یک اپتوکوپلر (ورودی 5 ولت - 12 ولت DC) ایزوله شده است تا از پین آردوینو در برابر اضافه ولتاژ سنسور محافظت کند. این کانکتور ورودی سوئیچ را می توان به خطا وصل کرد


خروجی دستگاه از راه دور شما برای اطلاع شما در صورت بروز "عیب" در دستگاه راه دور شما.

یادتون باشه ! ولتاژ اعمال شده در "ورودی سوئیچ" می تواند از 5 ولت DC تا 12 ولت DC باشد.


network_switch_d_small.jpg


تغییر آدرس IP و پورت :

فایل .ino را باز کنید
به خط IPaddress ip (192, 168, 1, 240) برویدو IP را مطابق با شبکه محلی خود تغییر دهید. سپس آردوینو را با فایل ویرایش شده برنامه ریزی کنید.
- (اختیاری) همچنین پورت را می توان از خط #define ETHERNET_PORT 10000 تغییر داد . پورت 10000 را با شماره پورت مورد نظر خود جایگزین کنید.

تنظیمات :
  • نرم افزار کنترل رله که به پیوست ارائه شده را نصب کنید ودر دستگاه اندرویدی خود ، به تنظیمات بروید و IP و پورت مورد استفاده را از سخت افزار رله شبکه تنظیم کنید و روی OK کلیک کنید ( پیش فرض 192.168 . 1.240 و پورت 10000 ). نرم افزار به طور خودکار سعی می کند روی سخت افزار متصل شود .

  • در صفحه اصلی نرم افزار روی دکمه های ON - OFF کلیک کنید و رمز عبور را بدهید . اگر رمز عبور درست باشد دکمه ها باز می شوند و می توانید دستگاه راه دور را روشن یا خاموش کنید .

  • در همان صفحه، یک علامت سوئیچ وجود دارد . اگر سوئیچ در سمت سخت افزار فشار داده شود
  • (CN1) سپس نشانگر رنگ خود را از قرمز به سبز با علامت متنی "روشن" به جای "خاموش" که قبلا بود تغییر می دهد. اگر سوئیچ را رها کنید، رنگ به رنگ قرمز با علامت متنی "OFF" باز می گردد. 3 ثانیه به سمت نرم‌افزار اندروید تاخیر وجود دارد زیرا نرم‌افزار اندروید هر 3 ثانیه وضعیت رله و سوئیچ را درخواست می‌کند.







    می توانید رمز عبور پیش فرض ( 1234 ) را از منوی 'تغییر رمز عبور' تغییر دهید . رمز عبور قبلی (رمز عبور اولیه '1234' )، رمز عبور جدید و تأیید رمز عبور جدید را وارد کنید. اگر رمز عبور جدید با رمز عبور تأیید مطابقت داشته باشد ، نرم افزار درخواست تغییر رمز عبور را به سخت افزار ارسال می کند . سخت افزار بررسی می کند که آیا رمز عبور قدیمی است یا خیر رمز عبور جدید را در EEPROM داخلی تصحیح و ذخیره کنید .
یک دکمه "بازیابی به پیش فرض" در سخت افزار (SW1) وجود دارد. اگر این دکمه را به مدت 3 ثانیه به طور مداوم فشار دهید، رمز عبور پیش فرض '1234' در EEPROM با بازنویسی رمز قبلی ذخیره می شود.
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: abass
نویسنده
practicalsoft
دریافت‌ها
1
بازدیدها
141
اولین انتشار
آخرین بروزرسانی

رتبه‌بندی‌ها

0.00 ستاره 0 رتبه‌بندی

فایل‌های بیشتری از practicalsoft

فایلهای مشابه

ماژول کنترل رله 4 کاناله با قابلیت افزایش SONIC
ماژول کنترل رله 4 کاناله با قابلیت افزایش
دریافت‌ها
0
به‌روزرسانی شده
ماژول کنترل رله 8 کاناله با ULN2803 SONIC
ماژول کنترل رله 8 کاناله با ULN2803
دریافت‌ها
0
به‌روزرسانی شده
مدار کنترل تون صوتی Hi Fi استفاده از ترانزیستورهای کم نویز practicalsoft
مدار کنترل تون صوتی Hi Fi استفاده از ترانزیستورهای کم نویز
دریافت‌ها
0
به‌روزرسانی شده
مدار کنترل لامپ با کنترل تلوزیون practicalsoft
دریافت‌ها
0
به‌روزرسانی شده
پروژه ساخت منبع تغذیه متغیر ۰ تا ۴۰ ولت ۵ آمپر با ولوم کنترل جریان practicalsoft
پروژه ساخت منبع تغذیه متغیر ۰ تا ۴۰ ولت ۵ آمپر با ولوم کنترل جریان
دریافت‌ها
5
به‌روزرسانی شده
بالا